Protokół Spotkania grupy roboczej KT SJIP

Kraków, 30 października 2015

 

Protokół Spotkania grupy roboczej KT SJIP

 

Skład:

· Roman Grzeszykowski

· Konrad Kocot

· Ewa Wardzała

· Natasza Moszkowicz

· Katarzyna Pilorz (protokolant)

1. Dyskusja nad uwagami Corin Biria dot. kształcenia nauczycieli - po egzaminach Junior Intermediate

· wątpliwości dot. wariantu konkretnych asan na poz. JI 1

· wniosek: postulat powrotu do dyskusji nad wariantami asan egzaminacyjnych pod kątem ich ewolucji przez stopnie

· konieczność wdrożenia jakiejś formy nauki sekwencjonowania w treningu nauczycielskim (indukcyjny lub dedukcyjny)

· wniosek: model relacji między trenerem i trenowanymi oraz stylu kształcenia - miałby być bliższy demokratycznemu - amerykańskiemu bardziej niż autorytarnemu - francuskiemu

 

2. Dyskusja dot. ewentualnej polskiej propozycji na spotkaniu przedstawicieli KT w Punie

· jako kraj z małym doświadczeniem nie będziemy proponować rozwiązać - raczej przysłuchiwać się propozycjom bardziej doświadczonych

· generalne stanowisko - popieramy dotychczasową organizację - treningi nauczycielskie i egzaminy

· ciekawi jesteśmy wytycznych dot. wymogów teoretycznych - anatomia i filozofia - dla treningów i egzaminów

 

3. Dyskusja nad wymogiem dot. asyst na egzaminach dla kandydatów na Junior Intermediate

· obniżamy ilość wymaganych asyst w związku ze zlikwidowaniem egzaminów Intro I:

Junior Intermediate I                                             0

Junior Intermediate II                                             min 1

Junior Intermediate III                                            3 w tym 1 może być na ewaluacji Intro I

· do uzyskania statusu egzaminatora na Intro II potrzebne są 3 asysty w tym 1 może być na ewaluacji Intro I oraz pozytywna opinia komisji egzaminacyjnej o gotowości kandydata do egzaminowania

· do uzyskania statusu egzaminatora na Junior Intermediate I potrzebne są 2 asysty oraz pozytywna opinia komisji egzaminacyjnej o gotowości kandydata do egzaminowania

· na kolejne stopnie wystarczy po 1 asyście

 

4. Dyskusja nad stopniem nauczyciela rekomendującego na egzaminy Junior Intermediate

· rekomendacja wspierająca powinna być wystawiona przez nauczyciela o stopniu min o jeden wyższym niż egzamin na który rekomenduje

 

5. Postulat stworzenia ewidencji osób odbywających asysty na egzaminach oraz egzaminatorów

webmaster