Więcej i częściej - tak w skrócie oceniliście II Edycję Szkoleń Kompetencyjnych SJIP 2022. Hitem okazały się tematy terapeutyczne Anatomii jogi on line. Najwięcej, bo aż 138 osób zarejestrowało się na szkolenie dotyczące dolegliwości szyi i barków. Niewiele mniej na 3 pozostałe, na których prowadząca Monika Salitra omawiała dolegliwości dolnych pleców, wady postawy i zaburzenia oddychania. W szczególności doceniliście kompetencje i klarowny sposób przekazywania wiedzy przez Monikę. Podobało Wam się połączenie teorii z praktyką, właściwe proporcje między tymi częściami i mnogość wariantów terapeutycznych.
Z założenia ta edycja szkoleń miała być rozwinięciem i poszerzeniem tematów z 2021 roku. Na szkoleniu z filozofii jogi wraz z prowadzącą dr Matyldą Ciołkosz przyglądaliśmy się, co o jodze i jej praktyce mówią klasyczne teksty sanskryckie Patańdźalajogaśastra oraz Bhagawadgita, na podstawie wybranych fragmentów. Spotkania miały charakter warsztatowy i ta formuła okazała się niełatwa w wariancie on line. Zainteresowanie filozofią było podobne jak w 2021 r., pod względem zarejestrowanych osób (60-70 osób), jak i uczestników i uczestniczek biorących udział na żywo.
Z ankiet przeprowadzonych po obu szkoleniach wynika, że chcecie więcej szkoleń anatomicznych, a także chętnie uczestniczylibyście w nich częściej. Napisaliście m.in.:
- Robicie świetną robotę! Szkolenia i zebrania dotyczące mentoringu dały mi bardzo dużo. Jestem w trakcie przygotowań do egzaminu w listopadzie i czuję, że bardzo dużo zostałam biorąc udział w tym przedsięwzięciu.
- Nie spodziewałam się, że tyle treści przyswoję, wiedza przekazywana w bardzo czytelny sposób. Dziękuje i czekam na więcej.
- (Przedsięwzięcie) wypełnia istniejącą potrzebę wiedzy w przygotowaniach do roli nauczyciela i w praktyce własnej.
W ankietach zapytałyśmy o tematy, które byłby dla Was interesujące. Najczęściej wymienialiście zagadnienia związane z sekwencjonowaniem, uczeniem pranajamy, praktyką ciążową oraz praktyką menopauzalną. Dziękujemy za udział w szkoleniach i ankietach.