Jak przenieść tradycyjne formy przekazu jogicznej wiedzy w rzeczywistość współczesnego, rynkowego świata? Czy model guru-czela może funkcjonować w kulturze zachodniej? Jakie są dziś etyczne wyzwania nauczania jogi?
W panelu dyskusyjnym zastanowimy się nad:
- jak nasze schematy kulturowe rzutują na dynamikę relacji nauczyciel-uczeń;
- na czym polega w jodze ewolucja od guru do zadań i oddziaływań mentora;
- z czym się wiąże, a z czym się potrzebuje rozstawać dojrzałe, etyczne nauczanie jogi;
- nad wyzwaniami mentorowania w jodze w rzeczywistości rynkowej;
TERMIN
24 października 2025, godz. 11.00-12.30 | ONLINE
Spotkanie odbędzie się poprzez platformę ZOOM - przed spotkaniem otrzymacie wiadomość z linkiem.
W spotkaniu można wziąć udział na żywo lub skorzystać z nagrania (dostępne będzie przez 30 dni).
Prowadzą: Natalia de Barbaro i Agata Świerkowska
Natalia de Barbaro - psycholożka, socjolożka i autorka bestsellerów. Jej książka Czuła Przewodniczka sprzedała się w ponad 700 000 egzemplarzy i została przetłumaczona na jedenaście języków. Jej druga książka, Przędza, również stała się bestsellerem. Jest stałą felietonistką wiodącego polskiego magazynu psychologicznego Zwierciadło. Natalia prowadzi warsztaty dla kobiet - takie jak Własny Pokój, Dzikie Dziewczynki, Moje TAK, moje NIE - oraz współpracuje z firmami i organizacjami w zakresie komunikacji, przywództwa i autentyczności.
Agata Świerzowska- z zamiłowania i z powołania tłumaczy zawiłości religioznawstwa porównawczego, współczesnych teorii religii i to, co przez wieki działo się i nadal dzieje z tradycją jogi indyjskiej. Jako badaczka akademicka śledzi drogi, którymi duchowe praktyki wschodu wędrowały i przekształcały się w nowych kulturowych kontekstach, pomagając zrozumieć zarówno ich uniwersalne przesłanie, jak i lokalne adaptacje. Współautorka biografii niezwykłej joginki - Wandy Dynowskiej.
CENA
Członkowie SJIP - wstęp wolny
Osoby spoza stowarzyszenia - 50 zł
Panel jest częścią drugiego etapu Projektu Relacyjnego:
JA PRAKTYKUJĄCY/UCZĄCY W RELACJI Z TY.
Zaproszenie kierujemy do wszystkich osób praktykujących, uczących oraz zainteresowanych tematem relacji uczeń-nauczyciel!